I. nedjelja došašća

U ono vrijeme: Reče Isus svojim učenicima: Kao u dane Noine, tako će biti i dolazak Sina Čovječjega. Kao što su u dane one – prije potopa – jeli i pili, ženili se i udavali do dana kad Noa uđe u korablju i ništa nisu ni slutili dok ne dođe potop i sve odnije – tako će biti i dolazak Sina Čovječjega. Dvojica će tada biti u polju: jedan će se uzeti, drugi ostaviti. Dvije će mljeti u mlinu: jedna će se uzeti, druga ostaviti. Bdijte dakle jer ne znate u koji dan Gospodin vaš dolazi. A ovo znajte: kad bi domaćin znao o kojoj straži kradljivac dolazi, bdio bi i ne bi dopustio potkopati kuće. Zato i vi budite pripravni jer u čas kad i ne mislite Sin Čovječji dolazi.

Mt 24, 37-44

U ovo vrijeme godine u Crkvi započinjemo vrijeme Došašća. To je posebno vrijeme unutar liturgijske godine koje obilježava budno iščekivanje. Kršćani istovremeno iščekuju drugi (konačni) Isusov dolazak i Božić. Upravo spomen na Isusovo Utjelovljenje i Isusovo obećanje da će ponovno doći, potiče nas da se kroz vrijeme Došašća intenzivnije posvetimo svom kršćanskom životu u svakodnevici. Pozvani smo iščekivati Isusov dolazak. Važno je posvijestiti si da Isus neprestano, svakoga dana dolazi u naš život i poziva nas da živimo njegovo Evanđelje. Naše iščekivanje treba biti molitveno i radosno jer tada ćemo lakše moći uočiti da je Bog prisutan u našim životima. Kada znamo da je Bog s nama poželjeti ćemo biti njemu slični i činiti djela koja je Isus činio, djela ljubavi i milosrđa.

Upravo iz ove perspektive valja nam promišljati nad ulomkom Evanđelja prve nedjelje Došašća. Sveti evanđelist Matej donosi nam Isusove riječi koje govore o iznenadnosti njegovog drugog dolaska. Navodi se da će to biti slično kao u dane Noine, kada je Noa ušao u korablju, nakon čega je uslijedio iznenadni potop svih onih koji se nisu našli u korablji. Tako će slično izgledati i Dolazak Sina Čovječjega. Evanđelist dalje nastavlja kako će se neki ljudi tada spasiti a neki neće. Upravo ovaj govor i slike koje koristi sveti evanđelist mogu u kršćaninu izazvati strah od toga „strašnog Dana“. No, duboko sam uvjeren da ovakav način govora u evanđelju ima za cilj potaknuti kršćanina da trajno preispituje svoj odnos s Bogom i bližnjima. Bilo bi krivo kada bi se bojali Isusovog drugog dolaska, no s druge strane bilo bi opasno kada ne bi Isusove riječi shvaćali ozbiljno. Isus Krist je Bog, on je od vječnosti i u punini vremena se utjelovio i postao čovjekom radi nas ljudi i radi našega spasenja, radi naše ovozemaljske i vječne sreće. On je taj koji nam objavljuje pravo lice Boga Stvoritelja i Otkupitelja čovječanstva. Isus Krist je Bog u kojemu je početak i svršetak svakog pojedinog ljudskog života i čovječanstva u cjelini.

Zato nas i sveti evanđelist u ovom ulomku potiče na budnost u življenju našega kršćanstva. Upravo Došašće je vrijeme koje nam je darovano kako bi još intenzivnije živjeli s Isusom, kako bi produžili svoju osobnu molitvu, učestali odlazak na svetu misu, pristupili sakramentu svete ispovijedi, kako bi donijeli dobre i plemenite odluke u svome životu… Zato nemojmo dopustiti da nam ovo darovano vrijeme u godini prođe kao da ga nije ni bilo. Zastanimo na neko vrijeme i obratimo se Bogu u tišini, zamolimo ga za pomoć da prepoznamo njegove dolaske u naš život i na što nas njegov Duh potiče. I radujmo se Božiću, dolasku malenoga Djetešca Isusa i istom radošću iščekujmo Isusov konačni dolazak na kraju povijesti.

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *