II. nedjelja kroz godinu

U ono vrijeme: Ivan ugleda Isusa gdje dolazi k njemu pa reče: »Evo Jaganjca Božjega koji odnosi grijeh svijeta! To je onaj o kojem rekoh: Za mnom dolazi čovjek koji je preda mnom jer bijaše prije mene! Ja ga nisam poznavao, ali baš zato dođoh i krstim vodom da se on očituje Izraelu.« I posvjedoči Ivan: »Promatrao sam Duha gdje s neba silazi kao golub i ostaje na njemu. Njega ja nisam poznavao, ali onaj koji me posla vodom krstiti reče mi: ’Na koga vidiš da Duh silazi i ostaje na njemu, to je onaj koji krsti Duhom Svetim.’ I ja sam to vidio i svjedočim: on je Sin Božji.«

Iv 1, 29-34

Ivan Krstitelj daje svoje svjedočanstvo za Isusa. Upozorava da je Isus onaj koji krsti Duhom Svetim. Isusa prepoznaje kao Jaganjca Božjega. Priznaje ga Sinom Božjim. Ivan Krstitelj ostvaruje misiju, dovršava svoj zadatak. Sada Isus stupa na pozornicu.

Isusu je došao, kako je najavljeno, krstiti nas ne samo vodom, nego i Duhom Svetim. Katkada izgleda kao da smo mi kršteni samo vodom. Čini se kao da je to bila samo jedna lijepa ili manje lijepa ceremonija na početcima našega života i dugo ništa. Poliveni smo vodom, možda smo čak i obilnije oprani, ali izgleda katkad da je to bilo pranje samo izvanjske nečistoće. Izgleda kao da je to zaista samo malen znak, čak nedovoljan da upozori na izvanjsko pranje koje nam je svakodnevno potrebno.

Nažalost, ne osjećamo više u svojem životu snagu krštenja. U nekim nadahnutim trenutcima duhovne obnove budi se u nama želja za novim krštenjem Duhom Svetim. Htjeli bismo tim zahvatom u svom biću po sili Duha Svetoga osjetiti svu novost života koju krštenje ulijeva Isusovim učenicima. Po krštenju postajemo novi ljudi, događa se promjena mišljenja, mentaliteta, ponašanja, života. S obzirom na tromosti koje se u nama bude imamo dojam da bi Duh Sveti imao još puno posla na nama.

Isus je bio zahvaćen Duhom Svetim i tako prožet djelovao je u svom javnom životu. To je ono pomazanje Duhom, kako je to već prorok Izaija prorekao. Zato je Isus pravi Pomazanik, hebrejski Mesija, grčki Krist. U cjelokupnom Isusovu djelovanju osjetilo se to jedinstveno pomazanje Duhom, tj. predanje Bogu, nesebično darivanje ljudima. Sve što je Isus govorio i činio bilo je u ljubavi, radosti i miru, tj. donosilo je plodove Duha Svetoga.

Na osobit način predstavljen nam je Isus koji se kao Jaganjac Božji suprotstavlja grijehu svijeta. Taj nas grijeh zarobljava, budući da smo često nesposobni činiti drugačije od drugih oko nas. Isus je bio drukčiji. Suprotstavio se mentalitetu svijeta u kojem je živio. Taj svijet je htio Isusa zarobiti u svoj način mišljenja i ponašanja, u svoj način vjerovanja i moljenja. Svijet i danas želi i nas zarobiti u svoj način postupanja i shvaćanja ljubavi.

Isus se nije dao. Odupro se svijetu i onome što je zlo, što nije Božje, što se protivi volji nebeskoga Oca. Isus nije htio činiti ono što od njega svijet očekuje. On je sve činio iz ljubavi i poslušnosti prema svom nebeskom Ocu. Volja Oca bila je Isusu  jedini zakon.

Isus je ostao vjeran tom pravilu bez obzira koliko će ga to stajati. Završio je svoj zemaljski život na križu kao onaj “koji mora umrijeti” jer je poremetio ljudska pravila i ljudske zarobljenosti. Međutim, upravo na križu Isus je “Jaganjac koji oduzima grijehe svijeta”. Na križu je otupio oštricu mržnje i ustrajao u ljubavi. Na križu je praštao u času kada bi čovjek očekivao ogorčenost, kada bi svijet prihvatio rezignaciju, razočaranje ili osvetu. Na križu je ljubio do kraja želeći i na taj način izvršiti volju Očevu. Na križu je uništio grijeh svijeta budući da je prekinuo pakleni lanac mržnje. Na mržnju je odgovorio ljubavlju, na muke i smrt što su mi ih zadali odgovorio je darom novoga života. Po jaganjcu u egipatskoj pashalnoj noći pošteđeni su židovski prvorođenci. Po Isusu, novom Jaganjcu koji oduzima grijeh svijeta, mi smo oteti smrti i određeni za život u Istini.

     

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *