II. korizmena nedjelja

U one dane: Povede Isus sa sobom Petra, Ivana i Jakova te uziđe na goru da se pomoli. I dok se molio, izgled mu se lica izmijeni, a odjeća sjajem zablista.I gle, dva čovjeka razgovarahu s njime. Bijahu to Mojsije i Ilija. Ukazali se u slavi i razgovarali s njime o njegovu Izlasku, što se doskora imao ispuniti u Jeruzalemu. No Petra i njegove drugove bijaše ¬svladao san. Kad se probudiše, ugledaše njegovu slavu i dva čovjeka koji stajahu uza nj. I dok su oni odlazili od njega, reče Petar Isusu: »Učitelju, dobro nam je ovdje biti. Načinimo tri sjenice: jednu tebi, jednu Mojsiju, jednu Iliji.« Nije znao što govori. Dok je on to govorio, pojavi se oblak i zasjeni ih. Ušavši u oblak, oni se prestrašiše. A glas se začu iz oblaka: »Ovo je Sin moj, Izabranik! Njega slušajte!« I upravo kad se začu glas, osta Isus sam. Oni su šutjeli i nikomu onih dana nisu kazivali što su vidjeli.

Lk 9, 28b-36

Ovo se evanđelje može podijeliti na nekoliko važnih cjelina:
1. Bog odabire svoje sljedbenike
2. Dok odabranici spavaju, Bog djeluje, a čovjek ni ne sluti
3. Kad se čovjek probudi iz svoje pasivnosti, vidi da je s Bogom i htio bi da tako zauvijek ostane
4. Kad više ne vidi, uplaši se i više ne vjeruje, strah se suprotstavlja vjeri
5. Tko sluša Isusa, ostaje s njime

Na početku ovoga evanđeoskog odlomka važno je uočiti da “Povede Isus sa sobom Petra, Ivana i Jakova…” To znači da je Isus njih izabrao, a ne oni Isusa. Oni su slika svih ljudi. Isus sve ljude poziva da idu s njime. Dalje važno je uočiti Isusa molitelja. Iako je Isus pozvao svoje učenike sa sobom, samo je on molio. I kako to biva često za vrijeme molitve, lice se molitelja izmjeni. Isus se ipak cijeli preobražava, no i molitelj se može preobraziti tako da je i najbližima neprepoznatljiv. Isus je razgovarao s dva čovjeka: s Mojsijem i Ilijom. Mojsije je u Bibliji opisan kao “najponizniji čovjek.” Bio je onaj koji je Izraela oslobodio iz ropstva, onaj koji mu je dao zakon. Drugi čovjek je Ilija. Iliju se smatra najvećim prorokom. Njih dvojica dolaze iz Krstove molitve, dolaze iz Krista. Razgovaraju o onome što se ima dogoditi. To naime znači da će Krist u Jeruzalemu uskoro dati najvažniji zakon i ujedno postati najveći prorok. U liku Krista sjedinjene su najveće vrijednosti Mojsija i Ilije.

Oni koje je Isus odabrao, zaspali su. Nisu sudjelovali u onome što je Isus donio. Isus odabire svakoga čovjeka, a Kraljevstvo Nebesko klija, ni sam odabranik ne zna kako. Isus od čovjeka ne traži pomoć ili podršku. Sam odabire, sam daje obilan plod, samo traži da čovjek bude s njime. Kao što su došli Mojsije i Ilija, tako je i Krist došao, a nitko ga nije prepoznao. I njegovi učenici bili su iznenađeni. Tada probuđeni iz sna, probuđeni iz pasivnosti, uoče da je dobro. Petar je prvi uočio da je dobro boraviti s Kristom. Tako i svaki čovjek koji boravi s Kristom, ne poduzima puno, često i spava, ne vidi da se nešto događa, no onda kad se probudi iz svojega sna, iz svoga mira, onda vidi da je dobro. I kad čovjek ne vidi da Krist djeluje, Krist djeluje. I onda kad se čovjek nađe u situaciji gdje Krist uz njega djeluje, onda samo želi da s Kristom ostane, želi “načinit sjenice.” Vidio je ono što Gospodin daje i sada ne želi da to završi. Na kraju sve zastire oblak. Tada čovjek više ne vidi Gospodina. Uplaši se što više nema te sigurnosti. Ne vjeruje i zato ga je strah. Ponovo ne vjeruje, nego želi vidjeti da bi vjerovao. U tom strahu, čuje se Božji glas koji daje najvažniji naputak svakome čovjeku. Slušati Isusa Krista. U slušanju Isusa nestaje svaki oblak i svaki strah. Ostaje čovjek i Krist sam.

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *