Lokacija:
Franjevačka 1
Koprivnica 48000
Tel:  048/642-160

OBITELJSKA MOLITVA ZA USKRSNIM STOLOM

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Za molitvu je potrebno na obiteljskom stolu pripremiti svijeću, simbol prisutnosti uskrsloga Isusa Krista.
Iz Evanđelja po Luki (24, 13-35)
I gle, dvojica su od njih toga istog dana putovala u selo koje se zove Emaus, udaljeno od Jeruzalema šezdeset stadija. Razgovarahu međusobno o svemu što se dogodilo. I dok su tako razgovarali i raspravljali, približi im se Isus i pođe njima. Ali prepoznati ga - bijaše uskraćeno njihovim očima. On ih upita: "Što to putem pretresate među sobom?" Oni se snuždeni zaustave te mu jedan od njih, imenom Kleofa, odgovori: "Zar si ti jedini stranac u Jeruzalemu te ne znaš što se u njemu dogodilo ovih dana?" A on će: "Što to?" Odgovore mu: "Pa ono s Isusom
Nazarećaninom, koji bijaše prorok - silan na djelu i na riječi pred Bogom i svim narodom: kako su ga glavari svećenički i vijećnici naši predali da bude osuđen na smrt te ga razapeli. A mi se nadasmo da je on onaj koji ima otkupiti Izraela. Ali osim svega toga ovo je već treći dan što se to dogodilo. A zbuniše nas i žene neke od naših: u praskozorje bijahu na grobu, ali nisu našle njegova tijela pa dođoše te rekoše da su im se ukazali anđeli koji su rekli da je on živ. Odoše nato i neki naši na grob i nađoše kako žene rekoše, ali njega ne vidješe." A on će im: "O bezumni i srca spora da vjerujete što god su proroci navijestili! Nije li trebalo da Krist sve to pretrpi te uđe u svoju slavu?" Počevši tada od Mojsija i svih proroka, protumači im što u svim Pismima ima o njemu. Uto se približe selu kamo su išli, a on kao da htjede dalje. No oni navaljivahu: "Ostani s nama jer zamalo će večer i dan je na izmaku!" I uniđe da ostane s njima. Dok bijaše s njima za stolom, uze kruh, izreče blagoslov, razlomi te im davaše. Uto im se otvore oči te ga prepoznaše, a on im iščeznu s očiju. Tada rekoše jedan drugome: "Nije li gorjelo srce u nama dok nam je putem govorio, dok nam je otkrivao Pisma?" U isti se čas digoše i vratiše u Jeruzalem. Nađoše okupljenu jedanaestoricu i one koji bijahu s njima. Oni im rekoše: "Doista uskrsnu Gospodin i ukaza se Šimunu!" Nato oni pripovjede ono s puta i kako ga prepoznaše u lomljenju kruha.

Emaus za stolom
Recept za sreću je vrlo jednostavan: doživjeti Boga! Pa ipak, u životu često nismo sretni, nismo zadovoljni. Često bježimo od nekoga ili nečega i taj naš bijeg stvara u nama strah i razočaranje. Baš kao i kod ove dvojice učenika iz Evanđelja. I oni su bježali, pokušavali su se sakriti, nestati. Nisu više željeli biti prisutni ondje gdje ih je Isus za života odredio. Učitelj je mrtav, mislili su, pa ni Njegove riječi više nemaju snagu. Ali Učitelj nije mrtav. On se vraća u njihove živote. Traži one koji su zbog bilo kojeg razloga pobjegli. Traži ih i nalazi te im vraća vjeru i radost. Učitelj i nas traži, nas koji smo isto tako pobjegli od obaveza i odgovornosti, nas koji smo pobjegli od vlastite obitelji. Često krivimo društvo i društveni mentalitet zbog raspada obitelji, a tom raspadu smo sami najviše pridonijeli svojim ignoriranjem onih koji su nam najbliži. Nabavili smo televizore, kompjutore, hifi uređaje u svaku sobu i
tako se otuđili jedni od drugih. Ne postoji više razgovor i druženje s najmilijima, ne postoji više zajednički stol. A uvjet da bismo bili sretni jest upravo to: zajedništvo!
Jesmo li spremni na to? Jesmo li spremni postaviti obitelj na mjesto koje joj pripada?
Jesmo li spremni biti sretni? Ako jesmo, prvi korak je okupljanje. Luka kaže da su bila dvojica učenika, dakle, nisu bili sami. Bježali su iz Jeruzalema „toga istog dana“, dakle, na dan Uskrsnuća, u nedjelju. U susretu s Isusom čuli su navještaj i tumačenje Riječi Božje koja je, kako sami tvrde, učinila da njihovo srce gori. Potom su sjeli za stol da
objeduju i u tom objedu prepoznaju da je Gospodin s njima. Iako ovaj evanđeoski tekst izričito govori o Euharistiji, zar ne vidimo sličnosti s onim što bi trebao biti naš zajednički nedjeljni ručak: zajedništvo, molitva, blagovanje. Svaki naš zajednički objed nas podsjeća na ono što se dogodilo pred Emausom, na slavlje Euharistije.
Pokušajmo sebi uvijek iznova omogućiti jedno takvo obiteljsko slavlje, slavlje po kojem naša obitelj raste, jača. Slavlje po kojem iz dana u dan susrećemo uskrslog Gospodina. Tada, zajedno s Njim za stolom, postajemo sretni i zadovoljni ljudi i nikakvo društvo ne može nam to oduzeti.

MOLBENICA
Ponizno molimo Krista Gospodina, koji je boravio s ljudima. Udostojao se živjeti u obitelji i napuniti je nebeskim blagoslovima. Neka našu obitelj milostivo zaštiti. Recimo mu dakle:
Brani, Gospodine, našu obitelj u svome miru!
1. Podložan Mariji i Josipu ti si posvetio domaći život: - svojom nazočnošću posvećuj našu obitelj, molimo Te!
2. Brinuo si se za ono što pripada tvom Ocu: - podaj da se u našoj obitelji Bog štuje i časti, molimo Te!
3. U svojoj si nam svetoj obitelji pružio divan primjer molitve, ljubavi i vršenja Očeve volje: - posveti našu obitelj svojom milošću i obdari je svojim darovima, molimo Te!
4. Ti si ljubio rođake i uživao njihovu ljubav: - našu obitelj utvrdi u miru i međusobnoj ljubavi, molimo Te!
5. U Kani Galilejskoj pretvorio si vodu u vino i tim prvim čudom obradovao početke obitelji: - dobrostivo ublaži boli i tjeskobe naše obitelji i ljubazno ih prometni u radost, molimo Te!
Oče naš ...
Bože, stvoritelju i milosrdni obnovitelju svoga naroda! Ti si htio da obitelj bude sakramentom Krista i Crkve. Izlij, molimo, obilan blagoslov na našu obitelj, sabranu u tvoje ime. Neka svi mi, koji smo spojeni jednom ljubavlju, budemo u duhu gorljivi i u molitvi postojani. Neka jedni drugima pritječemo u pomoć u potrebama te riječju i primjerom budemo navjestitelji vjere, po Kristu Gospodinu našemu. O. Amen.

BUDNO ČEKANJE

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

 Toliko toga čovjek ne očekuje, a ono ipak dođe. I koga ne muče pitanje dokle će to trajati i što nas još čeka. Iznenađenja mogu biti ugodna ili neugodna. Na kraju dana dogodit će se i naš konačni susret sa uskrslim Kristom. Čeka nas već sada u osobnoj neizvjesnosti o času naše vlastite smrti i načinu na koji će se ona dogoditi. Čovjek je u svojoj osobnoj usmjerenosti okrenut prema vječnom životu, a i sve stvoreno čeka svoju preobrazbu. Svako rađanje događa se u patnji i boli. Isus zato govori o strahotama tih dana, ali nas ne želi preplašiti nego potaknuti na budno čekanje. Naše čekanje Isusova dolaska može biti nemirno bdjenje domaćina u strahu da mu tat ne pokrade kuću i sve u njoj, a može biti i radosnim nemirom prožeto iščekivanje zaručnice da dođe njen zaručnik. U ovom posljednjem slučaju riječ je o iščekivanju ljubavi. U takvom iščekivanju drugi Isusov dolazak postaje svrhom i ciljem svega našeg životnog nastojanja i svih nadanja. Ljubav pripravlja put do srca i omogućuje jedinstven susret pred kojim više nećemo strepiti nego ćemo mu se radovati. Tada će završetak našeg ovozemaljskog života i dovršenje povijesti biti zapravo susret u ljubavi i radosti za svu vječnost. fra Zvjezdan Linić

Sv. Josip zaručnik je Blažene Djevice Marije

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Sv. Josip zaručnik je Blažene Djevice Marije i Isusov zemaljski otac i hranitelj. Riječ "Josip" hebrejskog je podrijetla i znači "neka Bog pridoda". Te je riječi zapisane u Starom zavjetu, izgovorila Rahela, žena praoca Jakova, rodivši dijete nakon duge neplodnosti, sina koji je kasnije postao poznat kao Josip Egipatski. Prema Evanđeljima, bio je iz Davidove kraljevske dinastije, te je po njemu i Isus postao Davidov potomak. Često se postavlja pitanje je li Josipovo očinstvo samo „takozvano” ili je stvarno.
Papa Ivan XXIII. u buli “Redemptoris custos” govori o pravom i stvarnom Josipovom očinstvu, ali to očinstvo ne izvodi po biološkom začeću nego po prihvaćanju. U evanđeljima je Isus četiri puta nazvan Sinom Josipovim - Josip je bio zakonski Isusov Otac. Josip je dakle Otac i po mišljenju svojih suvremenika,ali on je i u evanđeljima Otac po Duhu Svetom, to jest po pozivu Božjem da bude otac Isusu. Evanđelja opisuju sv. Josipa riječju „tekton“ što u prijevodu znači tesar, drvodjelja; dok se na grčkom jeziku ta riječ prevodi kao umjetnik u radu s drvom.

Opširnije...

Veliki tjedan

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Veliki tjedan je vremensko razdoblje od Cvjetnice do Uskrsa.
Veliki tjedan počinje Cvjetnicom ili Nedjeljom Muke Gospodnje. U ovom se tjednu, najčešće ujutro na Veliki četvrtak, održava misa posvete ulja na kojoj se blagoslivlja ulje za svetu potvrdu, bolesničko pomazanje i katekumene.
Uvečer na Veliki četvrtak obilježava se sjećanje na Posljednju večeru.
Na Veliki petak nema sv. Mise. To je Kristov smrtni dan i odvajkada dan posta i nemrsa. Obilježava se sjećanje na Isusovu muku i smrt na križu. Velika subota je dan tišine, do Vazmenog bdijenja, u subotu navečer, koje je vrlo bogato obredima. Na Uskrs slavi se Isusovo uskrsnuće i pobjeda nad grijehom i smrti.
Dani u Velikom tjednu su vrijeme kršćanske ozbiljnosti, sabranosti i promišljanja o svetosti vremena i događanja u njemu.
Večernja misa Velikog četvrtka u liturgiji je predvečerje sutrašnjeg dana, jer su kod Židova veliki blagdani počinjali večer uoči blagdana.
Stari su hrvatski pisci Uskrs nazivali Vazmom, što je izvedenica od grčke riječi "azima"- koja doslovno znači "beskvasni kruh", a skraćeno se upotrebljava za židovsku Pashu, kojoj je Krist dao novi sadržaj svojom smrću i svojim Uskrsnućem.
Uskrs je najstarija i temeljna svetkovina kršćanske zajednice.
Često se može čuti u ovom vremenu liturgijske godine izraz "vigilija". Sv. Augustin je tako nazvao Uskrsno bdijenje, a doslovno znači "majkom svih bdijenja".
Naime, Kristova pasha - njegov prijelaz s ovog svijeta k Ocu po muci, smrti i Uskrsnuću - predmet je slavljenja nedjelje kao "malog Uskrsa", ali i svih ostalih euharistijskih slavlja tijekom liturgijske godine koja se postepeno razvila upravo od Uskrsa.

 

UPUTE VJERNICIMA ZA DOSTOJNO SLAVLJENJE SVETE MISE U CRKVI - 5

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

OPĆENITE NAPOMENE O PONAŠANJU ZA VRIJEME SVETE MISE

ULAŽENJE U CRKVI

21. Kašlji u rupčić ili u lijevu ruku. Ne kašlji bučno. Svoje ruke valja čuvati čistima, trebati će drugima pružiti mir.
22. Ako ti baš nije nužno, ne maši lepezom ili knjižicom.
23. Ne smetaj druge nogama, torbom, kišobranom, kaputom…
24. Ne okreći se unatrag i ne gledaj naokolo tko je ušao, kako se tko obukao, ne bulji ni u koga.
25. Ne premještaj se, ne hodaj po crkvi, ne izlazi van bez veće potrebe.
26. Ako nekoga moraš na nešto upozoriti, to učini tiho i neprimjetno. Djecu upozori na mir prstom, bez „psikanja“.
27. Ako na sv. Misu dolaziš s malim djetetom, budi blizu izlaza ili na hodniku uz crkvu koji je ozvučen i prenosi sliku iz crkve, da u slučaju potrebe možeš lako izaći. Nemoj dopustiti da djeca hodaju po crkvi, osobito ne po oltaru.
28. Nemoj se obazirati na nemir i nered male djece i osoba s posebnim potrebama.

Narode probudi se: Žene će moći biti biskupi i svećenici – pape! 10. ožujak 2018.

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Jednostavnu istinu o Istanbulskoj konvenciji iznio je fra Mario Knezović...

Nisam slučajno, nisam ni iz motiva privlačenja pozornosti, stavio naslov da će uskoro žene moći biti ređene za svećenice, biskupe, pa teorijski postati i papom. Naime, kada trijezno sagledamo dalekosežne namisli i posljedice dokumenta o suzbijanju nasilja nad ženama i obiteljskoga nasilja „Istanbulsku konvenciju“, stvar ide u tome pravcu.
Možda o tome nismo ni razmišljali. O tome nismo mogli ni pročitati ništa. O čemu je riječ u tome spornom ili, bolje rečeno, nastranome i ljudski izopačenome tekstu. Sama ideja o zaštiti nasilja nad ženama i u obitelji je plemenita i nitko protiv toga nema ni riječi. Međutim, uz taj se dokument kao podvala donosi i tzv. rodna ideologija. To najjasnije rečeno znači da će se svatko moći odlučiti što želi biti: muško ili žensko. Prema tzv. zakonima o „rodnome samoodređenju“ osoba može promijeniti spol u osobnim dokumentima na temelju obične izjave da se osjeća pripadnikom suprotnoga spola.
Gdje je počela priča o „rodnoj ideolog

Opširnije...

Kratko izvješće sa Skupštine FSR-a 6. 2. 2018.

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Skupštini je prisustvovalo 30-estak braće i sestara, te naš duhovnik fra Franjo Jesenović. Nakon uvodne molitve, na početku skupštine uvedena je novost i pročitan je dio iz Pravila i generalnih konstitucija FSR-a. Obzirom da samostalno rjetko uzmemo u ruke ta Pravila, a smjernice iz Pravila nas određuju i obavezuju u našem franjevačkom životu, ovo je prilika da na skupštini ponovimo tako bitna načela.

Crtica nakon susreta 60+ - 21. 2. 2018.

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

+60(7).jpg Crtica nakon susreta 60+ U župnoj dvorani franjevačkog samostana 21. veljače 2018. održan je susret 60+ na kojem sa okupilo dvadesetak naših župljana. Tema prvoga korizmenog susreta bila je saktament ispovijedi. O važnosti ispovijedi u životu kršćana tijekom povijesti govorio je pater Franjo. Sakrament obraćenja, pokore, ispovijedi, oproštenja, sakrament pomirenja nazivi su sakramenta koji nam je pater Franjo približio i zorno razložio svako od navedenih imena.

UPUTE VJERNICIMA ZA DOSTOJNO SLAVLJENJE SVETE MISE U CRKVI - 4

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

1. Ako slučajno u crkvi susretneš poznanika, tiho ga pozdravi (možda samo naklonom glave), a razgovor ostavi za poslije sv. Mise.
2. Svojim položajem u klupi omogući i drugima da mogu ući i sjesti. Zato radije sjedni u sredinu klupe. Ako je potrebno, pomozi starijima, invalidima i ženama s djecom da se smjeste.
3. Ako si slučajno zakasnio na sv. Misu, nemoj marširati preko cijele crkve, nego ostani straga, pa ako je zgodno (možda prije prvog čitanja), polako priđi i smjesti se.
4. Svoje stvari smjesti tako da ne smetaju drugima, možda ispred sebe.

OPĆENITE NAPOMENE O PONAŠANJU ZA VRIJEME SVETE MISE

Ne lupaj stvarima, stolicama. Pristojno sjedi, ne razvaljuj se, noge se ne drže prekriženo, niti se dižu na klecalo gdje se kasnije kleči.