Lokacija:
Franjevačka 1
Koprivnica 48000
Tel:  048/642-160

Biblijska zajednica

"Božja se riječ upoznaje tako da je se čita i sluša.“

Hitova: 1960
Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna
 

Prije mjesec dana započela je sa radom Biblijska grupa. Ako želite bolje upoznati Bibliju i družiti se povezujući biblijske sadržaje s konkretnim vjerničkim životom pozivamo vas na druženje uz Božju Riječ. Susreti se održavaju PONEDJELJKOM U 19:15 u velikoj dvorani samostana. (Ponesite Bibliju)

PB190002.jpg PB190003.jpg PB190004.jpg PB260001.jpg PB260002.jpg PB260003.jpg

Kao kršćani pozvani smo da svakoga dana ispočetka živimo svoj kršćanski poziv. Sveti Franjo bi znao reći: "Braćo, sutra je novi dan, danas nismo ništa dobroga učinili, krenimo sutra ispočetka!" Na svetost smo pozvani jer je svet Onaj koji nas je pozvao. No, ne možemo to učiniti sami. Trebamo upute. Bog se objavio po svojoj Riječi. Isus Krist je postao čovjekom kako bismo mi mogli u punini sudjelovati u svetosti Presvetoga Trojstva. Upravo Sveto pismo sadrži u sebi riječi samoga Boga, koji se objavio svojemu narodu. (usp. Dogmatska konstitucija o Božjoj objavi – Dei Verbum). Neka nam one postanu duhovna hrana na putu prema nebeskome Jeruzalemu. Čitajući Bibliju sve više upoznajemo živoga Boga.
Kao čovjek, redovnik i svećenik toga postajem sve više svjesniji, stoga je ovo poticaj i meni i vama. Ohrabren Duhom Božjim i dozvolom župnika patera Marijana Opitza započinjem Biblijski sat na koji vas sve od srca pozivam. Svaki petak u 18:15h nakon večernje svete mise ako nas u tome nešto drugo ne spriječi, zajedno ćemo se družiti i upoznavati Božju riječ kako bi je mogli potpomognuti milošću Duha Svetoga vršiti i provoditi u svoj svakodnevni život. Susreti će se održavati u novoj dvorani franjevačkog samostana.

„Božja se riječ upoznaje tako da je se čita i sluša.“

Slušati i razumjeti riječi Svetoga Pisma može se jedino ako uz proučavanje molimo Duha Svetoga za prosvjetljenje. Sveto Pismo božanskog je podrijetla. Ono je Božja riječ jer je od Boga nadahnuto, odnosno autor mu je sam Bog. „Biblija je pismo pisano nadahnućem Duha Svetoga. Stoga  se i može razumjeti ako ga se u istom tom Duhu čita.“
Zato je bitno da se čitač prije svakog čitanja Biblije pomoli. Čitajući Božju riječ i pokušavajući je provesti u svoj život, u svoju sredinu, u svoj mentalitet, postajemo zaista drugačiji, puni Duha Svetoga. Spoznajemo da je Sveto pismo živa riječ te najveće blago koje treba svaki dan iznova, drugačije i sve dublje iskapati. Onaj koji čita Božju riječ dobiva snagu Duha i novi život.

MOJE SVEDOČANSTVO:

Biblija je polako kroz moje djetinjstvo i mladost postajala sve jače povezana sa mnom, a i ja s njom. Bilo je dana kad sam i zaboravljao na svoju dobru Knjigu. Sjećam se da sam kao franjevački kandidat spavao pored visoke police na kojoj su stajale knjige, među njima i moja Biblija. Spavao sam i odjednom me u glavu udari padajuća Biblija. Sama me je opomenula da ju opet uzmem u ruke i čitam. Kako dakle reći da Biblija nije živa knjiga? Živa je, čak sama leti s police! Poslije te zgode nikad je više nisam držao na najvišoj polici, nego uvijek pri ruci, kako bih uvijek mogao pročitati Božje riječi, koje Bog usmjerava k meni.

Nepoznavanje svetih pisama nepoznavanje je samog Krista

Kroz vrijeme i prostor, čovjek – kršćanin, a s njim i čitava zajednica upućeni su na bavljenje i duhovnu hranu Božjom riječi sadržanom u Svetom Pismu. Zato i Crkva poziva na čitanje Biblije. Svatko od nas može i treba s korišću čitati Sveto pismo. Trebalo bi možda odvojiti teološki pristup od praktičnoga. Teološki očiti odgovor jest da je Biblija Riječ Božja na način koji je jedinstven u odnosu na svako drugo ljudsko djelo. Katolike su često optuživali da slabo cijene Bibliju, no Drugi vatikanski sabor potvrdio je da Crkva nije iznad Božje Riječi, nego joj služi, te da Božjoj Riječi iz Svetog pisma dugujemo jednako štovanje koje imamo za Riječ Božju utjelovljenu u euharistiji. Takvo teološko razmatranje možda će se mnogim učiniti pomalo teškim pa treba iznijeti praktičan i osobni razlog koji je najvažniji za čitanje Biblije.
Kao kršćani mi tražimo Božje usmjerenje za svoj život u situacijama s kojima se suočavamo. Svećenici takvo Božje usmjerenje traže za Crkvu. Biblija nudi tako širok raspon iskustava Božjih ljudi koji traže Božju volju u raznim situacijama da je u njoj moguće naći situaciju koja je slična „mojoj“ ili Crkvenoj. U mnogim duhovnim knjigama spominju se veze neke osobite duše s Bogom. U biblijskim knjigama nalazimo gotovo dvije tisuće godina komunikacije s Bogom u veoma različitim situacijama, osobnim i zajedničkim. Kod čitanja Biblije veliki izazov i privlačnost za ljude koji je "otkrivaju" jest u prepoznavanju biblijske situacije slične vlastitoj. Odgovor koji je Bog tražio u prošlim vremenima traži i danas.

 

Svetom pismu se može pristupiti na studijski način, „ali korisnije je čitati ga, moliti se s njime i meditirati ga.“ Dogmatska konstitucija o  Božanskoj Objavi – Dei Verbum, ističe da svako jedno čitanje Biblije trebala bi pratiti molitva. Jer „ Njemu govorimo kad molimo, Njega slušamo kad čitamo božanske poruke“.
Pri čitanju Svetog pisma na vidu treba imati tri istine:

 

1. Biblija je Božja i ljudska riječ. Bog se poslužio ondašnjim jezikom kako bi razumljivo govorio ljudima. Božja se dakle riječ utjelovila u ljudsku riječ kao što se utjelovila i u Isusu Kristu.
2. Biblija je knjiga Crkve. Nastajala je u vjerskoj zajednici i od samih se početaka u njoj koristila. Bez Crkve ne bi bilo Novoga zavjeta, kao što bez Izraela ne bi bilo Starog zavjeta. Čitanje i tumačenje Biblije moguće je jedino u Crkvi. Privatno čitanje  nastavak je navještaja bogoslužja u Crkvi, jer svatko prima, čita Božju riječ kao član Crkve.
3. Sveto pismo je Božja riječ upućena nama. Sadrži silu i snagu. Obraća se pojedincu i Crkvi. Ona govori srcu i jača volju. A po Isusu na novi način pokazuje kako nam valja živjeti. Čitajući Bibliju pojedinačno, nastavljamo je razumjeti zajedno s čitavom Crkvom i to na način koji ona sama odobrava po svom Učiteljstvu. Upućujući se u retke svetih spisa sve više upoznajemo samoga Boga koji je postao čovjekom. Upoznajemo Isusa čije je utjelovljenje punina Objave te ključ za razumijevanje Biblije.
Drugi Vatikanski koncil potiče vjernike u Dogmatskoj konstituciji o Božjoj objavi da se učestalim čitanjem božanskih Pisama izvuče najuzvišenije znanje – Isusa Krista (Fil 3,8).
Ne čitanje Biblije te nepoznavanjem iste sveti Jeronim poistovjećuje s nepoznavanjem Krista.
Nadalje, Koncil poziva vjernike da rado pristupaju biblijskom tekstu „ bilo preko svete liturgije, krcate božanskim riječima, bilo preko Bogu odana čitanja, bilo preko prikladnih ustanova i drugih pomagala koja se u naše vrijeme s odobrenjem i brigom crkvenih pastira posvuda hvalevrijedno šire“. Zatim, slušajući i čitajući božanska pisma, ne samo da ih upoznajemo, nego i slijedimo živi primjer Isusa Krista te na takav način imamo pristup Ocu i razumijevanje Božje ljubavi prema nama.
Krist je punina Božanske objave te „nemamo više očekivati nikakvu javnu objavu prije nego se u slavi pojavi naš Gospodin Isus Krist (usp. 1 Tim 6,14 i  Tit 2, 13).                                                           

Zaključak

Pozvani smo da studiramo Bibliju na način koji nam je moguć. Ponajprije obavezni smo često čitati Bibliju, kroz koju nam sam Bog govori. Nepoznavanje svetih pisama nepoznavanje je samog Krista, koji je punina  božanske objave. Uz zajedničko čitanje svetih tekstova za vrijeme bogoslužja trebamo čitati i pojedinačno kao nastavak onoga što čujemo u zajednici.
S radošću vas očekujem!
fra Krunoslav Albert